Schrijf hier je recensie...

Lees hier de reacties op (de preview van) het boek

Heb je het boek gelezen en wil je ook een recensie schrijven?

Laat dan hieronder een berichtje achter voor op de website!

gallery/p1010129

Leren Presteren

RECENSIES

“Alle onderwerpen in het boek zijn toepasbaar op zowel amateur als top niveau, of het nu gaat over het fysiek en mentaal zien als een geheel, ruimte geven voor creativiteit en intuïtie bij de spelers, jezelf als coach laten filmen, of omgaan met tegenslagen.

Tijdens het lezen van de preview heb ik vooral veel aan mijn eigen spelers gedacht. Als coach ben ik er van overtuigd dat ik mij moet aanpassen aan de spelersgroep en de spelersgroep niet aan mij. Dit betekent dat ik de spelers individueel op vele verschillende manieren moet coachen/begeleiden. Doordat er in dit boek zoveel praktische informatie staat kan ik bijvoorbeeld mijn spelers die slecht omgaan met teleurstellingen of mijn spelers die veel piekeren nu beter begeleiden.

Ik ben er eigenlijk van overtuigd geraakt dat de spelers die ik nu in gedachten heb ook deze hoofdstukken/dit boek zouden moeten lezen.

Dit boek gaf mij de eye-opener dat ik mijn spelers meer in situaties moet brengen waarin zij tegenslagen ervaren. Bijvoorbeeld extra herhalingssessies toevoegen als zij eigenlijk al klaar waren, bewust wel gaan trainen als het slecht weer is of bewust alles tegen fluiten tijdens de eindvorm van de training. Vervolgens kan ik mijn spelers na afloop confronteren of hun gedrag (kwaad, boos, woede) bijdraagt aan het behalen van hun/onze doelen.

De andere eye-opener is dat alle praktische oefeningen, in mijn ogen, ook direct zelf toepasbaar zijn voor sporters. De overdracht, om een opdracht te gaan uitvoeren, hoeft niet altijd plaats te vinden tussen coach en sporter. Ik denk dat dit boek zo is geschreven dat het voor sporters zelf ook makkelijk te lezen is en zo direct toepasbaar kan zijn.''

Tom Verhoek - Voetbaltrainer en Pedagoog

- Pedagoog, gedragstrainer en Projectleider van De Sportpedagoog

- Voetbaltrainer bij Sporting Martinus, zondag 1